Drets d’autor en la creaci贸 de continguts elearning

No todo lo que se encuentra en internet se puede utilizar libremente.
馃搶 No es cierto que, si no pone Copyright, puedo usarlo. La ley de la propiedad intelectual establece que los derechos de autor van de la mano con la creaci贸n de la obra. Sin registros, como algunos creen.

驴Qu茅 tipos de licencias hay?

Moodle and PHP

Cada versi贸 de Moodle vol una determinada versi贸 de php o com a m铆nim una determinada versi贸 de php.
Aqu铆 la combinaci贸 de versions segons moodle.org.

22 metodologies innovadores que tot professor/a hauria de con猫ixer ara.

D’acord amb que les metodologies siguin actives, per貌 el que cada cop em quadra menys 茅s en que siguin innovadores. alguns discursos s’enquisten durant anys. Aquest 茅s un d’ells. 脡s clar, que sempre hi ha lloc per la reflexi贸 cl脿ssica de a qu猫 anomenem innovaci贸 educativa. B茅. En qualsevol cas, aquesta infografia i, especialment l’article … [+]

Resum del Projecte Internacional ViRTI: Realitat Virtual als centres penitenciaris

El Centre d’Iniciatives per a la Reinserci贸 participa en el Projecte Internacional ViRTI orientat a posar els fonaments de l’煤s de Realitat Virtual en la Formaci贸 als Centres Penitenciaris de Catalunya. El model 茅s molt clar: Formaci贸, Ocupaci贸, Inserci贸. Segur que l’煤s de la Realitat Virtual millorar脿 encara m茅s les possibilitats de les nostres accions … [+]

An脿lisi funcional eines de videoconfer猫ncia

An脿lisi comparatiu de les funcionalitats i dels aspectes de seguretat d’algunes de les aplicacions m茅s utilitzades per fer videoconfer猫ncies tant per a 煤s dom猫stic com per a 煤s professional.

Manual de Moodle 3.9 (per als profes)

Moodle 3.9 para el profesor.

S贸n 20 MB de manual per貌 val m茅s la pena que qualsevol llibre que es pugui comprar al respecte.

I si no… s’accepten propostes…

Un dia qualsevol al despatx

Mica en mica les imatges 360潞 s’incorporaran a la formaci贸 almenys com a recursos de suport. Tamb茅 a casa nostra, tamb茅 a la nostra feina… Per貌 mentre no arriba el moment, anem fent provatures i exploracions. Un dia qualsevol al despatx…

Rols professionals de l’elearning, dins ‘El gestor de proyectos de e-learning: introducci贸n a las mejores pr谩cticas, los m茅todos y las habilidades.’

Aquest document de la Ileana de la Teja aporta una r谩pida ullada a la gesti贸 de projectes d’elearning. Ens fixem especialment en els rols que de la Teja identifica en el marc dels projectes d’elearning perqu猫 sovint s贸n desconeguts per a les empreses que, especialment a partir de la pand猫mia de la COVID19, han optat … [+]

Eines per a l’elaboraci贸 de continguts

POWER POINT I IMPRESS Segurament no necessiten gaire presentaci贸. Power Point 茅s l’eina de presentaci贸 de continguts de Microsoft i Impress la de LibreOffice. Darrerament molt menystingudes. Sembla que si es fa servir Power Point o Impress ja no ets un formador/a innovador. 脡s un error. Com sempre, la q眉esti贸 no 茅s mai tan sols … [+]

Eines per fer servir durant una classe online (format videosessi贸)

Eines per fer servir durant les sessions via Zoom, Meet, etc. 1. CLASSROOMSCREEN 茅s una pissarra digital per a compartir amb el grup. Nom茅s la gestiona el formador/a (no 茅s una eina col路laborativa) perqu猫 la seva funci贸 茅s conduir l’atenci贸 el grup en plena videosessi贸. Mooolt interessant. Pot anar en catal脿 馃檪聽 No cal registre. … [+]

Sobre la 52 sessi贸 web 芦Deixem de formar-nos… Aprenguem!禄

Aqu铆 la 52 sessi贸 web 芦Deixem de formar-nos… Aprenguem!禄 52 Sessi贸 Web 鈥楧eixem de formar-nos鈥 Aprenguem!鈥, a c脿rrec de Jes煤s Mart铆nez del Centre d鈥橢studis Jur铆dics i Formaci贸 Especialitzada (Departament de Just铆cia). Aqu铆 el tractament que es fa a la Gene: https://generalitat.blog.gencat.cat/2020/11/26/deixem-de-formar-nos-aprenguem/   I aqu铆 algunes notes desendre莽ades, agafades al vol: Nom茅s un parell de notes … [+]

Proc茅s de creaci贸 d’elearning (Infografia)

Del web de Snackson.com obtinc aquesta infografia sobre el proc茅s de creaci贸 de continguts per a elearning. No 茅s tasca del tot senzilla ni tampoc, en absolut, d’un sol perfil. La infografia 茅s tot just una primera aproximaci贸, per貌 ja resulta for莽a orientadora.     Font: https://www.snackson.com/proceso-de-creacion-de-elearning/